Veelgestelde vragen
Hoe kan ik mijn product het beste onderhouden?
Voor alle producten hebben wij een onderhoudsfolder waarin staat aangegeven hoe je de betreffende producten het beste kunt onderhouden.
"Wat is de levertijd van jullie producten?"
De levertijd van onze producten is afhankelijk van het soort product dat je bestelt en het seizoen waarin je bestelt. Hieronder geven we een globale inschatting per categorie:
Kozijnen | 14 tot 18 weken |
Zonwering | 6 tot 8 weken |
Rolluiken | 2 tot 4 weken |
Insectenwering | 2 tot 3 weken |
Veranda’s | 3 tot 5 weken |
“Hoe lang krijg ik garantie op de verschillende producten?”
Bij Van Vliet gaan wij voor kwaliteit. Onze producten hebben allemaal garantie. Hieronder geven we een overzicht van de garantietermijnen per product:
Kunststof kozijnen | 10 jaar garantie |
Glas | 10 jaar garantie |
Rolluiken en screens | 10 jaar garantie |
Polycarbonaat platen | 10 jaar garantie |
Glas- en kleurbehoud lak aluminium profiel veranda | 5 jaar garantie |
Hang- en sluitwerk | 5 jaar garantie |
Somfy motoren | 5 jaar garantie |
“Hoe veilig en inbraakwerend zijn de kunststof kozijnen?”
Onze producten zijn voorzien van komo-keurmerk, CE-markeringen en desgewenst ook van politiekeurmerk. Deze keurmerken staan voor hoogwaardige kwaliteit en zijn ook volgens de huidige normen en wetgeving voor geluid, warmte, isolatie, veiligheid en levensduur.
Door het toepassen van inbraakwerend beslag bij de draaiende onderdelen van onze producten is het vrijwel onmogelijk om vanuit de buitenzijde het mechanische te bedienen. De toegepaste oppervlaktevullingen zoals isolatieglas en panelen worden geheel opgesloten in de profielen waardoor het zeer moeilijk is om rondom ruimte te creëren voor inbraakdoeleinden.
“Waarom lopen de prijzen voor het plaatsen van kozijnen bij verschillende aanbieders uiteen?”
Bij Van Vliet gaan we voor kwaliteit. We passen een geavanceerde manier van kozijnen zetten toe waarmee wij kunnen garanderen dat we indien gewenst luchtdicht bouwen.
Het werken met het i3-systeem van Illbruck sluit aan bij energiezuinig, duurzaam en verantwoord bouwen en renoveren volgens de regels en wetgeving van het huidige Bouwbesluit. Het i3-systeem is een innovatief systeem met drie afdichtingslagen in een constructie: binnen, midden en buiten. Bovendien kan het op verschillende manieren ingezet worden om een optimale afdichting te realiseren.
Door de hoogwaardige kwaliteit van onze plaatsing garanderen wij – zonder voorbehoud – 10 jaar wooncomfort: energiezuinig, water- en geluidsdicht. Plaatsing met het i3-systeem van Illbruck door Van Vliet is een investering in de toekomst.
“Ik wil graag een offerte door jullie laten maken, hoe gaat dat in zijn werk?”
Soms wil je gewoon weten wat het kost. Omdat alles bij Van Vliet maatwerk is kunnen wij je niet standaard vertellen wat de kosten van bijvoorbeeld een kozijn zullen zijn. Daarom maken we altijd een offerte op maat voor jouw project. De snelste manier om een offerte te krijgen is om ons globaal de maten van de bestaande kozijnen door te geven en gewenste aantallen. Eventueel kun je foto’s bijleveren, zodat wij weten in welke stijl het huis gebouwd is en wat de bestaande situatie is.
Als de offerte akkoord is, maken we een afspraak aan huis om de definitieve maten op te nemen en alle wensen door te spreken. De offerte kan vrijblijvend aangepast worden totdat alles naar wens is. Pas wanneer je akkoord hebt gegeven met een handtekening op de opdrachtbevestiging is alles definitief.
“Mijn insectenwering is stuk, wat nu?”
Insectenwering van het merk Unilux kun je bij ons afgeven. Wij sturen het product ter reparatie naar Unilux. Dit zal ongeveer 2 weken in beslag nemen.
"Wat zijn de kleurmogelijkheden van de diverse producten?”
Van al onze producten zijn kleurstalen beschikbaar in onze showroom. Kom gerust een kijkje nemen en neem desgewenst staaltjes mee naar huis als je er nog even over na wilt denken.
"Mijn geplaatste kunststof kozijn klemt?”
Door weersinvloeden is het mogelijk dat het kozijn opnieuw afgesteld moet worden. Dit valt onder onze service binnen het jaar na plaatsing. Neem contact met ons op om een afspraak in te plannen.
“Hoe gaat de betaling in werking?”
Nadat de opdrachtbevestiging is getekend, ontvang je een aanbetaling van 35% van het factuurbedrag. Na levering en plaatsing van de producten ontvang je de resterende 65 % van het factuurbedrag.
“Wie is er verantwoordelijk voor de maatvoering?”
Zolang we spreken over een offerte, praten we over globale maten. Wanneer de opdracht definitief is, zullen wij de definitieve maten opnemen en zijn eindverantwoordelijk voor de juiste maten.